Eggnog

Glögg i all ära men har ni testat eggnog? Det har inte jag gjort i alla fall, men jag vill testa det en vacker dag. För jag har läst att det ska vara sött, sliskigt och lent och alldeles förträffligt gott!

Här ett ganska enkelt recept för 8 personer:

3 ägg
1 dl socker
1/4 kryddmått salt
4 1/2 dl mjölk
1 tsk vaniljsocker
2 dl grädde
2 msk florsocker
1 dl vit rom

Gör så här:
x
Vispa ägg, socker och salt i en kastrull. Tillsätt mjölken, lite i taget. Låt sjuda i ca 15-20 min. Se upp så att det inte kokar över, rör hela tiden.
x Kyl. Vispa i vaniljsocker.
x Vispa samman grädde och florsocker och tillsätt även detta.
x Smaka av med rom. Förvaras kylt i flaska, skaka innan servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0