En jul-lista


Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst


Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Julafton kommer jag fira hemma hos mamma och pappa, och där kommer det vara så gott som fullt hus. Sen några dagar senare så åker jag till Pilträsk för att fira jul där med Christian och hans familj.

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har inte önskat mig något speciellt detta år, men en symakin skulle ju inte sitta helt fel. ^^

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Jag gillar julklappsverkstaden, då Kalle försöker tar kort på fåglar och när de åker på semester med husvagnen.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja, det har dom så gott som alltid gjort, har dock hänt någon gång att jag har tyckt att det har blivit lite långtråkigt.

Har du firat jul utomlands någongång?

Nej det har jag aldrig gjort.

Vilket jullåt är den bästa?
Denna fråga var svår, det finns ju så himla många bra jullåtar. Men två jullåtar som jag tycker är lite extra bra är nog "Julen är här" och "White christmas".

Vilken julfilm är den bästa?
Finns ju hur många bra julfilmer som helst, med de jag gillar lite extra är ensam hemma, ett päron till farsa firar jul och nu är det ju igen.

Har du varit Lucia någongång?
Ja, det har jag. När jag var liten och gick på dagis så var jag lucia varje gång, och eftersom jag var så lång för min ålder så fick jag altid gå först. Sedan så har jag även varit lucia någon gång då jag varit lite äldre, minns dock inte hur gammal jag var exakt.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Åh, denna fårga var ju också svår.. Helt ärligt så kan jag tyvärr inte svara på denna fråga. Alla julminnen betyder mycke för mig, så jag kan inte välja. 

Självklart får ni använda listan/listorna ni också, själv så tog jag listan av madeinjapan.nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0