Skumtomtefudge

Nu ska jag ut och gå en liten sväng med Christian, och sen efter promenaden ska jag fara på gymmet och träna med Emelie. Efter jag har varit duktig och rört på kroppen ordentligt och fräschat till mig lite så ska jag vara duktig och baka skumtomtefudge.

Och senare ikväll så fort jag har tid så ska jag även visa er vad ni kan vinna i tävlingen som jag har. Och var inte rädda för att vara med och tävla, ni kommer inte att ångra er. ;)

Men medans ni väntar på att få se vad ni kan vinna, så kan ni ju baka samma sak som jag ska baka lite senare ikväll. Receptet på skumtomtefudge är super enkelt.   

Skumtomtefudge

Tid: 20 minuter + tid att svalna

Du behöver:
10 skumtomtar
2 dl socker
1 dl vispgrädde
50 g smör
100g vit choklad
plastfolie

Gör så här:
1. Klipp skumtomtarna i bitar. Koka upp allt utom chokladen och låt koka tills det har smält. Blanda i chokladen och rör tills det blir en smet.
2. Häll upp i en form, ca 24x19 cm, klädd med plastfolie, låt svalna och skär upp i bitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0