Sitter på bussen


Just nu sitter jag på bussen och är mest troligt ungefär halvvägs till Gällivare, så jag har två timmar kvar av min bussresa. Och sen då jag väl är framme så blir det en väldigt lång promenad för mig. Hoppas jag har lyckats göra min väska tillräckligt lätt för att orka gå hela vägen, det var verkligen inte lätt att packa "smart". ;)

Medans jag sitter på bussen och inte kan uppdatera något i bloggen så tänkte jag tipsa er om ett litet pyssel som ni kanske kan sysselsätta er med. :)

Bokstäver av cellplast


Material:
Cellplast i en så stor bit som du vill ha din bokstav
Sticksåg
Mönstrat- eller enfärgat papper
Tapetklister
Eventuellt klarlack

Gör så här:
1. 
Skriv ut en bokstav på skrivaren och rita av den på celplasten eller, om du känner dig säker, rita en för hand. Såga ut med sticksågen. Cellplasten skräpar ner en hel del så ställ dig där du enkelt kan städa upp sedan.
2. Riv små bitar av pappret. Klistra fast det omlott över bokstaven. Låt torka.
3. Måla ett skyddande lager klarlack och låt torka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0