Pinnbröd

Nu ska jag och Christian ut och göra upp en liten eld, och då glöden är perfekt så ska vi grilla pinnbröd. Det var alldeles för många år sen jag åt pinnbröd sist, så nu tycker jag att det är på tiden att äta det igen. Hoppas bara det är lika gott som jag minns att det var. ^^ 

DEG till pinnbröd:

2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
1 dl vatten

Gör så här:

x Häll mjöl, bakpulver och salt i en bunke. Rör ihop alla torrvaror och häll sen i vatten, bland till deg.

x Rör runt degen så den inte längre är kladdig. Använd ev mer mjöl för att undvika kladd.

x När degen är klar rullar man ut den till en tunn korv. Linda tegkorven runt pinne. (Härav namnet pinnbröd) Är degen ca 0,5 cm tjock gräddas den jämt över glöden och blir inte bränd utanpå innan den är klar närmast pinnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0