Gym dags + Fem dåliga träningsursäkter

Nu känner jag att det är dags att för ett härligt träningspass igen, jag har massa energi som jag bara måste göra mig av med. Så jag ska alldeles strax ta mitt pick och pack och bege mig mot gymmet!

..Dags att slipa på sexpacket och den heta rumpan. ^^

Fem dåliga träningsursäkter

Tidsbrist: Håller inte om du senare sätter dig framför tv:n på kvällen. Köp en trappmaskin och förbränn 600 kalorier på en långfilm eller 200 kalorier på en nyhetssändning.

Pinsamt: Strunta i vad andra tycker. Om det känns jobbigt att springa inför andra kan du alltid börja med att ta promenader i skogen och sedan trappa upp till joggning eller cykling.

Gymskräck: Föreställningen att alla andra är så vältränade på gymmet stämmer inte. Det finns alla sorter där och när du tränat ett tag slutar du att bry dig om de andra på gymmet. De bryr sig inte om dig.

Snuva:
Det är lätt att strunta i träningen för att du inbillar dig att du är sjuk. Men ofta är det bara en ursäkt för att slippa. Om du bara är snorig kan du ta en promenad och om du har ont i foten kan du kanske styrketräna.

Trist:
Stämmer inte. Det är roligt att träna, mycket roligare än att stanna hemma och titta på film. Träna tillsammans. Eller ladda mp3-spelaren med spännande ljudböcker som du bara får lyssna på under träningspasset.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0