Irriterande fördomar mot smala människor

Många får för sig att det endast är överviktiga människor som behöver äta rätt och träna. Det är totalt skitsnack som är hämtat ur luften och är ett bevis på okunskap..

Några irriterande kommentarer man får stå ut med ibland är:
♥ Bantar du eller, varför äter du så? Du är ju redan så smal.
♥ Ät en pizza eller drick en liter grädde, det gör inte dig någonting.
♥ Varför tränar du? Det behöver inte du göra som är så smal etc.

Bara för någon dag sedan fick jag höra det och kom då på att jösses, sånt där hör man rätt ofta ifrån människor, något jag tycker är extremt irriterande. ALLA behöver träna och äta rätt, oavsett om du är smal eller tjock. Även fast jag är smal, hur tror ni min insida skulle se ut? Hur skulle jag må om jag åt chips, godis och glass varje dag? Inte särskilt bra, eller hur?

Träning och hälsosam mat är alltså för ALLA människor, för att man ska kunna känna sig pigg, fräsch och stark som en björn. ;) Det är även bra för att slippa sjukdomar, skaderisker och så är det bra för att håla blodcirkulationen igång. Och faktiskt, en rund människa som är aktiv är galet mycket bättre än en inaktiv, smal människa!

Så tänk på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0