Ricinolja för håret


Den här oljan kallas för ricinolja, och en sak är då säkert, den ska jag köpa. Finns på apoteket för endsat 40 spänn, inte dyrt alls! Det är en olja som gör så att håret växer dubbelt så snabbt än vad det brukar göra. (Oljan är egentligen inte till för håret, bara så ni vet.) Efter två veckor har håret växt lite mer än vad det brukar. Dock har jag själv inte provat det, men det ska jag absolut göra. Ska även ta före och efter bild, så då får vi kanske se ett bra resultat. Jag hoppas det i alla fall! ^^

Såhär gör man: Man masserar in oljan i hårbotten innan man ska tvätta det och låter det verka i ca 45 min. Sen är det bara att tvätta, kan vara lite svårt att få ur. Tänk på att lägga i schampo i torrt hår först, det blir lättare att få ur då! Detta ska man göra 2-3 gånger i veckan ungefär. Förutom att håret växer så känns det mycket starkare.

Före- och efterbilder. Denna tjej har använt ricinolja i en månad.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag har testat det och det fungerar! mitt håt va jätte dåligt innan jag fick ett tips att använda det. Mitt hår fick mer volym och det har redan växt lite mera!



kolla gärna in min och min kompis blogg. och anmäl dig gärna till veckans blogg ;)

2012-01-06 @ 18:56:53
URL: http://vissumma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nakdelen med ricinoljan är att efter flitig användning får man eksem finnar och mjäll utav de! Plus att de är också inte ens bevisat att de gör så att håret växer snabbare..

De gör mest att håret blir glansigare.

2012-01-08 @ 17:09:29
Postat av: L

Jag tror hon har löshår. Man kan ju också fundera på om inte bloggarna håller på skriva såhär för att få fler besökare.. "mirakel med ricinolja!" kanske i själva verket är en besökslockare och så använder dom löshår istället..

2012-01-09 @ 17:27:01
Postat av: Sabina

Syns lång väg att det är löshår. Hår blir inte tjockare ju längre ner det växer, tvärtom blir det tunnare. Hennes på bilden är löjligt tjockare nertill än upptill. Slump? Knappast.
Dessutom ser man kanten tydligt efter löshåret.

2012-09-03 @ 18:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0