Tisdag

Godmorgon! :) 

Då var jag vaken och pigg!
...okej, det var väl en liten överdrift. Men efter lite frukost och en stor kopp med grönt te så är jag på G igen.

Jag är heltklart en frukostmänniska ut i fingerspetsarna. Jag bara måste ha min frukost! Utan den är min dag nästan förstörd, jag går inte ha att göra med om jag inte fått äta min frukost, för jag är bara sur och tvär då. "Det viktigaste målet om dagen är frukost" sägs det, och det kan jag intyga.

Vissa människor äter inte frukost pga dålig morgonaptit, stress eller tidsbrist - utan väntar ända tills på lunchen. Det är inte bara. Då är det lätt hänt att det blir en snabb och näringsfattig "ta vad som helst-lunch", istället för en genomtänkt och näringstät sådan. Regelbundenhet mellan dagens alla måltider är A och O.

Med andra ord;
utan frukost i magen blir det lättare en mosbricka med korv istället för en lunch baserad på till exempel kycklingfilé och rotfrukter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0