Tränat klart

Nu har jag varit duktig och rört på kroppen i nästan en timme. Uppvärmingen blev att cykla i 10 minuter och sedan körde jag ben och rygg. Riktigt härligt att komma igång med mina nyårslöften ordentligt redan nu! ^^

Just nu sitter jag och äter lite blodapelsin för att återhämtar mig lite efter träningen, och på det blir det ordentlig stretching. Det är super VIKTIGT att stretcha efter träning. Stretchen gör att du efter tränigspasset slappnar av lite och tänker igenom vad du har tränat. Ta alltid några minuter och stretcha efter ditt pass! För om du hoppar över att stretcha efter träningen kan du lättare få ömma och korta muskler.. 

Lär dig mer om blodapelsin
Varför är fruktköttet rött? Jo, blodapelsinen har ett naturligt färgämne som gör att en röd färg utvecklas, men bara om apelsinen upplever kyla. Därför odlas blodapelsiner där man har varma dagar och kalla nätter. skalet och fruktköttet är ljusrött tidigt i säsongen, men mörknar senare. Frukter som växer på nordsidan får intensivare färg än de som växer på motsatta sidan. Blodapelsin är en bra vitamin- kick som mellanmål. Enligt experterna bevaras vitaminerna bäst om du äter den naturell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0